Nu händer det grejer!

I torsdags kom min första leverans av inredningsprylar. Det är Susanne o jag som har ett projekt ihop där vi tänkte starta upp en liten inredningsbutik. Eller, ja vi tar rummet intill min salong o utökar helt enkelt med lite fina varor.
Vi brinner båda två för det här med inredning och vackra ting, och kände att vi ville göra nåt tillsammans. Nu är det bara i början och jag får ha grejerna i min lilla salong tills jag löst problemet med att iordningställa rummet bredvid.
 
Stilrena, väldoftande ljus....
 
Ljusbrickor, ljuslyktor och ljusstakar i gjutjärn....mycket ljus bliré....
 
Hur fina är inte dom här glas/mässingslådorna??
 
Ja, vi börjar lite försiktigt och ökar eftersom..
 
Igår kväll var jag in till stan och träffade mitt "Pernilla-gäng".....vi fyra som lärde känna varann vid en bloggträff som Pernilla Wahlgren höll i. Det var i oktober 2009, och vi har träffats 1-2 ggr om året sen dess, och vi har alltid lika mysigt och trevligt tillsammans!
 
Igår hade vi bokat bord på en tapas-restaurang, och där åt vi o pratade i flera timmar!
 
Jag och Carina.
 
Marie och Cattis.
 
Just ja! Jag gjorde ett litet fynd på Kretsloppet igår när mamma och jag var där. Jag hittade två oanvända champagneglas i serien Essence från Iittala för 40kr (!!) samma serie som jag har vinglas i! Kul, nu får jag försöka få tag i några till!
 
 
Jag hittade billig marinerad hjortstek på Lidl, som jag tillagade idag:
 
 
Alltså, det smälte i munnen....så himla mört....mums! Men nu inträdde paltkoman!
 
Lovis följde min matlagning...
 
 
...liksom Challe...
 
 
Det var det, nu slappar jag i soffan resten av kvällen...

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för en trevlig kväll! :D

2015-02-23 @ 20:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0