En morgon i september...

Varje morgon ligger dimman tät och varje förmiddag lättar den och solen strålar och värmer som om det vore mitt i sommaren....

Jag har haft hantverkare här hela veckan, och dom kommer kl sju, så jag har klivit upp halvsju och tagit hundarna på promenad något tidigare än vanligt...



Grått o disigt, men vackert..


Charlie har hittat nåt intressant!


Lovis poserar snällt!


Och täckjackan åkte fram...


Samma procedur varje morgon... Charlie rusar gnällande fram till köksskåpet där hundmaten finns..  Sen måste man snällt sitta eller ligga fint innan man får klartecken i form av ett: Varsågod!


-Oj oj vad krånglig matte är!!!

Som sagt har jag haft tre hantverkare här, och herregud vad det gått undan! Äntligen har jag ett "riktigt" hus! Alla brädor, plåtar, hängrännor, stuprör och takpannor som fattats är nu på plats, och det absolut bästa är att jag har fått en balkong!!!!!!  Tjohoo! 


 Nästa år ska räcket målas!

I morgon ska jag ha en liten invigningsfest, och jag har utlovat cypriotiskt rödtjut och mingel på min nya balkong ;)

Idag har jag även pyntat med lite möbler, blommor o en o annan ljuslykta...  

Alltså, jag kan nästan inte fatta att det är sant.... Mitt hus är såååå fint... Imorrn kommer en av snickarna o gör färdigt det sista på husgrunden och sen är det fritt fram för mig att måla den! Jag var till färghandlar'n idag och kikade på olika nyanser...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0