28 oktober

Ja men det var värst vad tiden rinner iväg....snart är oktober slut. Ovanligt varmt är det oxå. Nu på morgonpromenaden var det 13,7 grader ute...
 
Jag har haft Madde hemma på besök i helgen, och det är alltid lika mysigt. 
 
I lördags skulle jag dock bort på kvällen, men då hade jag ju hundvakt iaf. Anna och jag hade biljetter till Väsen's jubileumskonsert på UKK. Väldigt bra var det, iaf första setet, i andra blev det lite för mycket inblandning av annan musik och andra musiker/band...men på det hela en bra kväll. Vi käkade på Lucullus först, och sen ett glas på Katalin innan vi gick till UKK.
 
 
 
 
I söndags var vi på loppis med syrran och Johanna. Madde fyndade en hel del fina saker, två speglar, små likörglas o en lampfot bl.a.... Jag hittade ett fint fat från Gustafsberg's serie lila fasan:
 
 
Min amaryllislök som jag köpte o planterade för tre veckor sen har fullkomligt exploderat i sin utveckling... Jag som trodde det tog ca sex veckor att driva upp en sådan.. men min står i full blom nu!! Hade ju tänkt att den skulle vara fin till advent, då jag inte ska fira julen hemma...
 
Fast den är ju väldigt läcker!
 
Apropå jul....eller inte... Jag har iaf inte så många nära vänner, men dom jag har håller jag hårt i ! Jag fick ett par flaskor glögg av en kompis, som iofs var skyldig mig pengar, men det var ju snällt att tänka ett steg längre... och  köpa finländsk årgångsglögg! Dessutom var den underbart god. Mycket mycket godare än Blossa's.... Mustigt röd med smak av björnbär, mums!
 
 
Och den andra är jättegod den med, för den har jag smakat förr:
 
Apelsin & choklad....kan det bli bättre?
 
Nånting för Blossa att ta efter tycker jag, efter flera år med sura, beska ljusa glöggar!
 
Och apropå glögg....så har jag beställt pepparkakor på nätet, nämligen från Arbrå ångbageri! Fantastiskt goda och skitsnygga burkar. Fanns tre olika färger på burkarna att välja bland. Jag beställde två röda och gav en burk till Madde!
 
 
Igår kväll var det dags för Madde att återvända norröver. Jag fick en ombokning av en färgkund som gjorde att jag  fick em fri, så då kunde jag skjutsa Madde till tåget i Gävle. Vi hade gott om tid och hann med ett besök på kondis!
 
 
 
Mysig miljö...
 
Ja det var denna helg....nu kallar jobbet!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0