Gekås i Ullared!

Igår natt började vi vår roadtrip mot Ullared. Det var jag, Madde, syrran och Johanna som satte oss i bilen kl 02,30!
Jag körde, och det gick galant. Inte mycket trafik så dags på dygnet, men man undrar ändå vad folk gör ute så dags ;)
 
Vid Nyköpingstrakten flög en kaja rakt in i bilen...den träffade backspegeln på min sida och det blev en smäll, så tjejerna i baksätet vaknade och skrek till! Efteråt tyckte jag att spegelglaset vibrerade...hmm... men men vi körde på.
 
Ett tankstopp i Ödeshög och lite kaffe, sen drog vi vidare söderut. Vi kom till Ullared efter nio nån gång. 
 



Kl 16 kände vi oss nöjda och lastade in våra gula kassar i bilen och styrde kosan norrut!


Det blev ett tankstopp i Ödeshög igen. Jag körde, och i Stockholm, på Essingeleden kände jag mig riktigt, riktigt trött... Så vid Stora Wäsby tog Madde över ratten. Vi rullade in på min gård strax efter 22.... Då var jag helt slut! I princip hade jag varit vaken i två dygn (!) för Charlie fick nån sorts magsjuka natten innan vi for. Jag fick skura golv och släppa ut honom flera ggr den natten... Nu är han bättre och jag har vilat hela dagen! 
 
Jag köpte bl.a den här brassestolen:
 


 
Och den här snygga väskan:
 


De här supersköna slinkiga byxorna slank med:
 


 
 
Morgan hade fått egna chips, haha:
 


Jag köpte en hel del småsaker som smink, underkläder, strumpor, hundsaker... Ja det blev ett skapligt långt kvitto, men ändå inte så kostsamt! 
 
Det var riktigt mysigt att vi mammor och döttrar kunde göra den här resan tillsammans.
 
Och just det.... Efter vårt tankstopp i Ödeshög, på väg hem, när jag precis fått upp farten på E4:an... Började spegeln lossna... Vi såg hur den började skaka loss i farten... -Öppna fönstret och rädda den!! Skrek Madde. Och med en hand på ratten, mitt i trafiken, fick jag ner rutan och fångade upp spegeln, som hängde i två sladdar, och tryckte tillbaka den... Puh!! Men jag visste inte om den skulle sitta kvar, så vid nästa avfart svängde vi av, och Madde tog fram sin nyinköpta tejp och surrade fast den! Hahaha... 
 


Nu har ungdomarna åkt till Gräsö, för att fira sin far, och jag tänkte faktiskt ta mig ett glas vin och bara slappa!
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Älskar Ullared <3 Blir nog en tripp till i sommar ;)

2014-06-19 @ 11:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0