Välkommen 2014

1:a Januari 2014...det är dagens datum! Nytt år ...igen...
 
Jag hade fullt upp igår med städning och matlagning men hann bra med alla sysslor. Tände ljus och marchaller vid 18-tiden och strax därefter kom mina gäster.
 
 
 
 
Vi skålade i en välkomstdrink som bestod av vinglögg och Schweppes Russian, mycket god att dricka kall!
 
Pelle och Anna stod för förrätten. Det blev snittar och toasts med röding och hummer bl.a... 
 
.
 
Min varmrätt var: Helstekt kalvfilé med sherry- och salviasås.Till det hade jag gjort rotfruktsknyten och Chevrégratinerade päronpuckar med lökmarmelad! Tyvärr knäppte jag inget kort på maten eller efterrätten som syrran och Matte stod för. Det var nån smarrig fryst tårta med färska frukter till.
 
Äntligen har tulpanerna kommit! Nu är vi på rätt sida igen!
 
Min kära syster tänker fly fältet i helgen, då hon fyller jämnt. Jag passade på att fira henne igår med en mycket uppskattad present! 
 
 
 Ett Leksands-badlakan och en Leksands-nessecär!
 
Strax efter halvtre gick gästerna och jag struntade i köket och gick och la mig ist.. Vaknade vid nio imorse och tog då tag i disken. Resten av dan har varit tämligen slapp. Lovis var rejält skrämd av smällarna igår så hon har varit helt slut idag. Hoppas hoppas dom har slutat smälla nu. Tyvärr brukar det hålla på både dagarna före och efter nyår...
 
Nu håller vi tummarna för att 2014 blir ett bra år!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0