Kräftskiva

Igår var jag bjuden på kräftskiva hos Anna och Pelle. Det var ett strålande sensommarväder, och jag tvekade länge innan jag bestämde mig för lämplig klädsel. Man vill ju helst inte ha långa jeans än... så det blev en somrig outfit, och en stickad kofta till kvällen, när det blev svalare.
 
Vi blev bjudna på ett gott välkomstbål, och blev omgående indelade i fyra lag. En fyrkamp stod på schemat. Första grenen var en tipspromenad i trädgården, och mitt lag var faktiskt bäst!
 



Nästa gren var pilkastning, och trot eller ej, där vann vi oxå!
 
 


 
Kasta bollar i hinkar var inte vår bästa gren men några poäng skrapade vi ihop.
 


 
Fyrkampen avslutades några timmar senare inne, och det var en musikquiz. Vet inte om vi var bäst där, men sammanlagt tog vi hem hela tävlingen och belönades med varsin vinnardrink!
 




 
En mycket trevlig kväll som avrundades efter två nån gång för min del iaf. Kände mig akut trött och idag undrar jag om det var nåt fel på kräftorna...har mått tjyvens och blev inte människa förrän på em...haha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0