November...

Jaha...årets tristaste månad är kommen. Varenda år ställer jag mig samma fråga: -Finns solen verkligen, eller har den slocknat för alltid...? Fy fasiken vad deprimerande.
 
 
 
 
Igår em kom syrran med familj hit. Vi skulle åka till kyrkogården och tända ljus, och jag bjöd hit hela familjen på fika. När vi hade fikat, skulle de åka och handla och köpa pizza för att ta med hem, men då föreslog jag att de kunde käka pizza med Alex och mig, så kunde vi se "Så mycket bättre" här hos oss! Så blev det och vi fick en mysig lördagkväll tillsammans!
 
 
 
Jag kunde inte låta bli att köpa säsongens första hyacint härom dan...20 spänn...men men..
 
 
 
Såg på Victoria Skoglund´s blogg att de köpt in halsband från Turkiet till deras handelsträdgård och webshop..De var tillverkade av nejlikor och menade att fungera som dekoration och dofta gott. -Häftigt! tänkte jag, tills jag såg priset...595kr...!!?? -Herregud, måste ju gå att göra själv... Men nejlikor är hårda så det gick inte att bara trä upp dem på en tråd. Jag testade då att lägga dom i blöt några timmar, och då gick det galant!! HA! Jag trädde på en kanelstång med, för att piffa till det lite. På "VIctorias" var det fina pärlor med, så man kan ju göra fler och variera..
 
 
 
Det var dagens lilla pysseltips! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0