Umeå

I söndags bilade jag och Alex upp till Umeå.
 
"Höga-kusten-bron"
 
Vi var framme vid tvåtiden och blev bjudna på lunch hemma hos Madde o Kristoffer. När vi hade käkat, och jag hade fått se en halvlek av Sveriges match, traskade vi iväg för att checka in på vårat hotell. Bilen fick stå kvar hos dom, så slapp vi betala parkering!
 
Hotellet var ett designhotell och ganska speciellt....
 
Tvättstället stod i hallen...
 
Vid sängen hängde hantlar o en tränings-DVD...
 
Nere i lobbyn/baren..
 
 
 
 
Efter in-checkningen gick vi ut på stan. Nere vid älven ligger en båt som heter "Båten"...Vi gick dit och tog en drink.
 
 
Strålande solsken var det oxå!
 
På måndagen jobbade Madde, men fick sluta lite tidigare. Vi drog på en liten "Loppis-tur".
 
 
 
Mycket skräp finns det...
 
Jag fyndade ingenting, men det var kul iaf.
 
På kvällen gick vi till Kristoffers jobb och käkade. Jag åt en himmelskt god röding..
Vi satt ute, men det blev lite småkallt så efterrätt och kaffedrink intogs inne vid baren. Jättemysigt ställe, Rex Bar & Grill!
 
 
 
På tisdagen var det kanonfint väder. Efter den goda hotellfrukosten kom Madde o Kristoffer med våran bil och vi checkade ut. Därefter åkte vi till Bildmuséumet och gick där ett tag!
 
Sex våningar högt, så det var fin utsikt!
 
Hmm....miljoners trådar och ovaler av silke o bambupinnar hängde som ett böljande moln...läckert från alla vinklar..
 
 
Sen tog vi en glasspaus i finvädret, för att sedan åka och spela minigolf.
 
 
Vid tre-tiden började sen Alex och jag våran hemfärd. En mycket trevlig minisemester har vi haft, och det var så kul att träffa Madde och Kristoffer, och se hur de bor, och se Umeå oxå för första gången. Det lär väl bli fler vändor framöver :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0