Jaha...

...2013 närmar sig sitt slut. Skönt! Hoppas 2014 blir bättre. Har sett att många summerar sitt år på bloggar och på Instagram, men jag vill helst glömma och gå vidare...
 
Imorgon är det Nyårsafton, och den ska firas hemma hos mig. Som vanligt delar vi upp matlagningen så att jag står för varmrätten, Pelle o Anna skulle fixa förrätten och syrran o Matte har med sig efterrätten! Jag tycker det är roligt att planera en middag med allt vad det innebär, och efter en del surfande på nätet hittade jag rätten jag ska försöka mig på. Vågat kanske, att göra nåt nytt, men men jag tror jag grejar det... Avslöjar inte vad det är, för det ska bli en överraskning för mina gäster, men kan säga att det blir kalvfilé i nån form iaf!
 
Jag var in till Citygross igår och handlade maten och idag blev det en sväng till bolaget, för lite bubbel lär vi väl ha till tolvslaget. Visste inte riktigt viket vin som passar till min maträtt, men hittade en sökfunktion på Systemets hemsida. Där fyller man i huvudingrediens och tillbehör och kryddor o.s.v... sen får man olika förslag på passande dryck!
 
Och det blev:
 
Jaha, där ser man...dumt att chansa på nåt annat...
 
Från det ena till det andra så har jag äntligen hittat en lampa jag vill ha i mitt kök. Jag har letat hela hösten efter den ultimata och den här har jag spanat på ett tag. När jag fick se den i verkligheten var det inget att fundera på...Hamrad koppar är materialet och den är supersnygg!!
 
 
Sen måste jag visa vilken fin julklapp jag fick av Madde och Alex. En canvastavla av ett foto som Madde har tagit av en kryddväxt i hennes köksfönster.
 
 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0