Nedräkning...

Snart så...snart så åker vi.. Ikväll kom Madde hem hit. Hon tog tåget från Umeå och liftade med Alex, som var i Sundsvall på rally.Oj vad vi har skoj!! Vi har druckit rosévin och packat, och klippt hår och lyssnat på musik o mycket mer... nu gick Madde över för att hälsa på kompisar en stund och jag dricker ur slatten ur flaskan...
 
Nu efter semestern har jag kört stenhårt med LCHF-dieten igen (fast-lite-vin-unnar-jag-mig) och idag gjorde jag Keso-plättar. På dom hade jag cheddar-ost, rökt skinka, dijon-senap o tomat...mmm...mums!
 
Man blev mätt av en...
 
Så här vackert var det igår när jag gick kvällspromenaden med Lovis.. I dimman stod en rådjursfamilj, men det gick inte att zooma in så bra...
 
I morgon ska vi repa en stund på fm. Många nya låtar på agendan! 
 
Jag går i väntans tider....eller, ja, jag kanske ska skaffa en till hund... Jag saknar Kottan jättemycket, och Lovis är gammal och har en del knölar och tumörer...vem vet hur länge jag får behålla henne? Det är lite lustigt, att förra gången jag blev "dumpad" så kom Kottan in i mitt liv. Nu är jag lämnad igen och har en liten Charlie på gång... Vi får se efter semestern, då ska jag träffa Charlie och hans matte :) Känns bra att få nåt annat att tänka på...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul om att du finderar på att skaffa en hund till! Vi har umgåtts med en puli i helgen, jätterolig hund!

2013-08-25 @ 16:29:38
Postat av: Ulrica =)

Drick & Njut Annika!
Du kan dricka ett, två glas vin till maten eller pratet när du LCHF:ar =)

Rött är helt ok(12 vol % = 0,8 kolhydrater/100 gr)men torrt vitt är ännu bättre (12 vol. % = 0,4 kolhydrater/100 gr).
Rosévin är lite sötare 1% = 2,8 kolhydr/100 gr.
Sött vitt vin är ju en sockerbomb (13,5 vol. % = 5,9 kolhydrater/100 gr)

Många blir sötsugna när de har druckit vin så det får man kanske se upp med ;-)

2013-08-29 @ 10:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0