Helgrapport

Jaha, så har denna långhelg gått med då! Mycket har hänt...var ska jag börja... Jag var ledig i fredags, så jag tog det lugnt på förmidda'n. På em åkte mamma och jag till Tierp för att handla lite. Kvällen spenderade jag i replokalen, för vi hade ju spelning på Gullans i lördags. Det blev mest ett kafferep och jag åkte hemåt vid tiotiden, då hade Thomas anlänt från Grebbestad.

Dan därpå sken solen och jag såpade min altan och satte ihop mina nya utemöbler..

    

Spelningen gick skitbra, och vi kom inte hem förrän vid tretiden på natten tror jag. Jag var förvånansvärt pigg på söndagen och på kvällen blev vi sugna på att grilla lite korv. Jag var så fräck att jag helt sonika bjöd hem oss till syrran och Matte....

    
     En fin vårkväll, men det blev lite kyligt när solen gick ner bakom träden, så vi fick gå in!

På Valborgsmässoafton tog Thomas och jag en tur in till Uppsala. Men inte bland alla festprissar i city, utan vi åkte runt bland bilfirmor och kollade lämpliga objekt till mig. Jag ska nämligen byta bil nu och jag har redan en köpare på min V70... Alex slutade tidigt i Öregrund och anslöt med tåg efter nån timme.. Vi var bjudna till Anna och Pelle på kvällen, så vi begav oss hemåt vid fyratiden... Då hade vi en tänkbar bil kvar att titta på...i Skärplinge... - Ja men vi ringer och hör om de har öppet...-Jajjemen, kom ni sa karln jag väntar..

Bilen var jättefin och jag skulle hem och fundera..

Det blev lite stressigt men vi kom inte så mkt försent till Anna... Där bjöds vi på en underbar buffé!

    

Efter maten blev det musik-quiz, och dans för hela slanten, och vips så hade klockan blivit tre... Dags att gå hem och sussa...

Idag, 1:a maj, var man väl inte så pigg... men efter ett samtal till min eventuella köpare av bilen, så slog jag till och ringde bilfirman utanför Skärplinge. Så en timme senare gled jag in på gården i min nya bil! 

    
     Samma färg som den gamla men sju år nyare... Nästan nybilskänsla...

Nu är det bara att ladda för jobbet i morrn. Tyvärr har jag nog råkat ut för samma bacillusker som Alex haft i veckan. Jag känner mig riktigt risig nu och går på alvedon. Tur att det bara är tvådagars jobb..

Kommentarer
Postat av: Pernillal

Satan i gatan! Nu får Ni se upp när Nickan drar neråt i Sverige!

2012-05-02 @ 18:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0