Snöfall

Imorse kräksnöade det...så det blev till att skotta på lunchen. Usch vad tråkigt, hade ju förträngt förra vinterns jobb....

    
     Snömonster... Kottan gillar att rulla sig i snön, tyvärr skakar hon inte av sig, så allt följer med in...


I lördags var vi bjudna till syrran och Matte. Vi åt en jättegod italiensk maträtt och drack ett jättegott italienskt vin till! ....och så snaps förstås, fast den var dansk....

    

    

Tårta till efterrätt:

    

I söndags hamnade jag hastigt och lustigt hos mina grannar på kaffe. De håller på att sälja sitt hus, och de blivande ägarna var där för en andra visning. Det visade sig att de båda hade varit på samma fest som mig för ett par år sen, och vi satt då vid samma bord och pratade en hel del. Hemskt trevliga, och blivande föräldrar i vår, så nu kan man känna sig lugn...

Iaf bjöd Inger på en supergod kaka som alla berömde. Hon talade då om att receptet står i "Sju sorters kakor" så jag var ju bara tvungen att testa själv... Tysk citronkaka heter den, och är jättesaftig och enkel att göra!

    
    När den är färdiggräddad gör man en massa små hål i den och häller i en blandning av citronsaft, florsocker och vatten!!


Ja det var allt för den här gången!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0