Onsdag 11 januari

Dagarna blir längre och ljusare. Jippie!! Imorse hann jag se slutet på "solfilmen", och den visade att solen går ner 12 min senare än förra veckan! Bara vetskapen om detta gör att allt känns lättare.

Snart är julen ett minne blott här hemma oxå. Har börjat plocka undan de få tomtarna och lite annat krams! Endast adventsstjärnorna kvar i fönstren, men senast i helgen ryker de...

    

Lite halvlugnt på jobbet så här års....skönt på ett vis att slippa stressa, men sämre för plånboken....

Inatt hade det tydligen regnat, så det var glashalt i morse. Nu på kvällen gick hundarna o jag en timmes rask promenad, och det var rätt så halt nu med. Värst är när man nästan ramlar omkull och knycker till ryggen....

Ligger i min nya vilfåtölj och kollar på Sveriges Mästerkock, samtidigt som jag bloggar. Igår frågade Alex mig vad jag skulle laga för rätt om jag ställde upp... -Jaa vad skulle det vara? Ingenting......tror jag... Jag tycker det är kul att laga mat,ibland, men skulle aldrig drömma om att tävla om det! 

Apropå Sveriges mästerkock, så befann sig de tävlande i Gävle i en av Gasklockorna. Mycket speciell byggnad där vi hade en spelning för ett par år sen. Och apropå det, så har vi en spelning nu på lördag, här hemma på den lokala pizzerian! ... En annan typ av byggnad....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0