Tisdag 27 september

Så har då även tisdagen snart gått... Helgen spenderade jag i Grebbestad. Hade ett sånt otroligt flyt på torsdagen , så jag kunde komma iväg före kl fyra på em. Körde nonstop och var framme vid halvtio ungefär!

I fredags tog jag lite sovmorgon innan jag åkte ner på byn och handlade lite mat. Blev så sugen på att göra en fläskfile-gryta. Det är ju höst nu, och då är det mysigt att låta en gryta stå och puttra på spisen. Ett gott rött vin till, så är det fredagsmys på hög nivå!!

    
     En sprakande kamin höjer stämningen....

I lördags drog vi på oss arbetskläder och gick ut i trädgården. Några mer eller mindre stora buskar skulle flyttas, och fast det var rätt så fuktigt i jorden, satt rötterna fast på en del.....

    
     Det gick åt en del spadar....

    
    ....men skam den som ger sig....

En äppelpaj satt fint efter dagens "arbete"

    

Lördagskvällen spenderade vi hos Camilla och Bosse. Ett  antal drinkar och timmar senare, stupade vi i säng strax före kl tre!

Söndagen bjöd på riktigt fint västkustväder, så det blev lite utomhuspyssel då med.

Igår måndag, satte jag mig i bilen tjugo över sex på morgonen, och rullade in på min gård tio i tolv. Jobbade lite på em, och somnade ovaggad i min sköna säng på kvällen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0