Ny vecka nya äventyr....

Dålig uppdatering, men här kommer en resume' av de senaste dagarna:

Thomas körde direkt från jobbet till mig i torsdags kväll. Så fredagen blev en riktigt lugn och mysig dag. Vi drog till Tierp på fm och handlade lite, sen gick vi över till Anna och fikade, Pelle dök in efter nån timme han med. Jag som hade sett fram emot att hämta Blossaglöggen på bolaget, blev riktigt besviken, då dom hade missat första beställningen, så den kommer på tisdag ist... Men...då sms-ade min enormt snälla granne Inger och sa att hon hämtat ut sina flaskor i stan, och jag kunde få ta en av hennes...Kanon!!  Riktigt god var den oxå, fast inte så mkt kaffesmak dock.

Vi (eller Thomas) fällde en gran på min tomt oxå:
    

På kvällen hade vi fredagsmys med mina ungdomar. Vi åt tacos och Madde fick äntligen göra en rygg-och nackmassage på mig. Jag är den i särklass mest ömma och pjoltiga kund hon haft... men det gjorde faktiskt ont när hon tog i...

I lördags lagade jag mat till ett helt kompani. Annalena o Matte , Anna o Pelle skulle komma över och käka innan vi drog in till Katalin för att lyssna på John Lindberg Trio. Skitduktiga rockabilly-killar som vi såg och hörde på Siljarocken i våras!

      

Vi kom hem i skaplig tid,vilket gjorde att vi var rätt så pigga på söndagen.

Idag måndag jobbade jag bara fm, för sen hade jag tid för mammografi i Uppsala. Tog tåget dit och mötte upp Madde vid tre-tiden. Vi gick och käkade buffe' på China River!

    
     Mums mums...

Jag hann med att shoppa lite innan Madde kom:

    
      En tunn och slinkig topp från New Yorker... Missoni-inspirerad.

    
     Skön stickad tröja, som jag bara gav 99kr för, eftersom jag hade ett fullstämplat bonuskort!

    
     En termosmugg att ha kaffe i på mina långresor....

Efter maten gick vi till Vaksala torg där oktobermarknaden var i full gång...

    
     Iskallt och mest en massa krafs. Så det blev inget fynd där. Jag tog tåget hem till mitt varma hus ist!

Kommentarer
Postat av: Pernillal

Duktiga maaaNen! Tar ner graaaNen! Liten genusfråga, finns det någon pappografi?

2011-10-11 @ 10:26:32
Postat av: Annika

Hahaha...ja du Pernillia...pappografi borde ju vara obligatoriskt kan man tycka...

2011-10-11 @ 12:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0