Vårdagjämning...

Läste nyss att vårdagjämningen inträffar i natt exakt kl. 00.21...Härligt, vi är på rätt väg, och solen skiner för fullt ute!

I fredags fyllde min son Alexander 19 år. Eftersom Madde överraskade med att komma hem, fick hon den stora äran att göra tårtan. Det har blivit något av hennes specialitet det där med tårttillverkning, och den här blev väl något av det bästa hon gjort :) 

Tre lager fyllning och chokladfrosting på utsidan....en kaloribomb som saknar motstycke!

   

   

Vi var 16 personer som åt av den...och ändå var hälften kvar...Och vi som trodde att den inte skulle räcka, hahaha.

På kvällen var det bestämt att syrran och jag skulle ta tåget till stan, tillsammans med Anna och hennes syster Malin. Vi hade tänkt gå till Flustret och lyssna på September. Nu blev Malin sjuk, men hon gick inte miste om nånting, för när vi kom dit strax före kl nio, var kön enorm...och när vi nästan var framme vid entren var det stopp! Inte en människa till släpptes in före kl tolv....SURT!!

Vi gick till Terassen och tog varsitt glas vin och snackade skit...

   
    Vi hade det rätt mysigt ändå.....

Igår, lördag, jobbade Alex medans Madde och jag var ute på en roadtrip! Vi började i Tierp på en loppis, som Maddes farmor var med och ordnade. 

    
     Madde fyndade sex st. "silver"vinglas för 60kr!

Sen drog vi direkt mot Uppsala. Vi åkte bl.a till Ikea. Där inhandlade vi lite småsaker....

    
     En stor ljuslykta, som jag ska ha på altanen i sommar!

    
     En lustig växt, och två turkosa glas, som jag gjorde om till ljuslyktor!

Sen åkte vi runt och letade snowboard och snowboardskor till Madde...Tyvärr var det väldigt utplockat, men hon fyndade ett par dojjor iaf...för över halva priset:)

När vi kom hem på em,var vi så trötta att vi somnade i soffan....

Idag är det superfint väder, så jag ska nog ta en promenad och sen sätta mig ute och njuta av solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0