Hjälp!

Vilken underbar ledighet jag har haft. Efter intensivt pysslande kring studenten och födelsedagsfirande, har jag sedan i fredags inte gjort många knop. Mest legat i en solstol på altanen och slappat. Alex har man knappt sett röken av, så liite ensamt har det känts ibland...
Igår söndag, följde jag med syrran, som skulle köpa lite blomplantor. Jag kunde ju inte låta bli att handla lite till..
.
Idag klippte jag gräset på fm, sen har jag mest latat mig i solen. Alex var hemma och vi satt ute och pratade och lyssnade på musik, och hade det allmänt mysigt! Det var då....som den fasansfulla stunden infann sig...jag var nära döden ett ögonblick!
.
Rätt som det var säger Alex:
-Kolla en orm, och så pekar han bakom mig ut på gräset. Jag skojar inte, det är en orm!
.
Varpå jag får fullständig panik, hoppar ur stolen, skriker som en galning, springer upp på bron, vänder på huvudet lite, och får se en skitlåååång grå orm i slänten.....rusar in i hallen och är nära att börja grina!
.
Alex slänger på sig skor, tar en kvast och ska försöka hinna ifatt ormen, som förmodligen blev lika skräckslagen som jag. Men den försvinner in i häcken....
.
Fy för fan, vad otäckt....jag skiter fullständigt i om det var en snok eller inte, som grannen försökte trösta mig med...spelar ingen roll. Jag är livrädd för kopparormar med....
.
Efter en stunds rafsande i häcken beslutade vi att den nog inte skulle våga sig fram.. Jag får lite panik när jag tänker på hur jag legat och solat på trädäcket själv i flera dar...Tänk om inte Alex varit hemma, då hade jag nog dött.....
.
Tänkte lägga ut nån lite skojig tecknad bild på en orm här...men när jag googlade så var det bara foton, och jag fick panik och stängde sidan...Jag har kommit på att jag borde söka hjälp, men konstaterar att jag är så rädd att jag inte vågar gå i terapi, för jag vet att man konfronteras med ormar på riktigt!!
.
Jaja, när vi (eller jag) hämtat oss tog vi en tur till Gränby istället! Alex skulle ha en present till sin far, och jag hittade en klänning och ett par leggings på Indiska....
.
I morrn är det arbete som gäller, bra att få lite normal dygnsrytm..eller inte....

Kommentarer
Postat av: syrran

vilken traumatisk upplevelse, förstår dig...spelar ingen roll om det är en snok eller huggorm, men du det kan ju ha varit en afrikansk huggorm oxå...

2011-06-07 @ 09:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0