2011 here I come!

Nytt år...igen!  Äldre och äldre blir man...fy fan....

Nyårsafton blev iaf en mycket lyckad tillställning! Gud vilken god mat vi lyckades laga!

Till förrätt åt vi en ljuvligt god hummersoppa, lagad från scratch. Vitlöksbröd och mousserande till :)

Huvudrätten som var min historia, blev oxå väldigt god. Svårt att misslyckas med kalvfile'... Till det skulle vi ha potatispure' med Västerbottenost och grädde i....hmm...ja det blev nog mera mos av det hela, men smaken var det inget fel på! Till såsen rostar man rotsaker i ugnen, som sedan får puttra med lingonkoncentrat och vin. Vid servering silar man och tillsätter lingon. Mums!

Efterrätten hade Anna förberett hemma. saffransglass, som serverades med passionsfrukt och hallonsås!

Vi hade skitroligt hela kvällen och vid tolvslaget gick vi upp i backen här bredvid för att skåla in det nya året och kolla på fyrverkerierna. Ett gäng ungdomar hemifrån Anna's hus kom dit och det hela slutade med att de flesta av oss (inte jag) åkte kana på nån sorts åkdyna, nerför hela kyrkbacken....

Resten av natten dansade vi loss hemma hos mig, och de sista gästerna blev hämtade med taxi kl.04.20...

Tyvärr har jag inga bilder från kvällen, då min iPhone fungerade som musikspelare hela tiden...tur det kanske!

Mådde förvånansvärt bra dan efter, men trött såklart. Snön hade vräkt ner hela natten så jag var tvungen att börja röja lite mot em.

Idag tog jag resten. Alex fick hjälpa mig att skotta bort snön från taket ovanför ytterdörren..

     
     Det var nog närmare en meter på vissa ställen. Det blir ganska tungt!

Min stackars lilla Madde ligger uppe i Ramund med kräksjukan....Inget vidare start på det nya året. Men som sagt, nu kan det bara bli bättre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0