Jaha...då var julen över...

Otroligt vilken kort julhelg detta var...så fort den passerade, fast jag är ju ledig i mellandagarna iaf...

Julaftonen började med ljuständning på kyrkogården, för att sen fortsätta med en redig jullunch hos mamma och KG. Vi åt oss ordentligt proppmätta, och stannade kvar för att se Kalle och hans vänner...

Sen begav vi oss hemåt och syrran med familj följde med. Vi hade oxå förberett julmat, så när kvällen närmade sig, började det allt knorra i magarna igen...

    
    
    
     Lovis följer intresserat mathanteringen....

Den sedvanliga julsnapsen...

    

Och det sedvanliga godiset....

    

Det blev sena kvällar både på julafton och juldagen,då Magnus,Maria, Pelle och Anna tittade in på en skinkmacka och lite drickbart!

Igår var det vardag igen och Thomas och jag trotsade trängseln och åkte in till Uppsala. Min diskmaskin har nämligen varit urkass den senaste tiden, så jag behöver en ny. Förra veckan hittade jag modellen jag vill ha, men vi beslutade att vänta till efter jul, och det var smart. Nu hade de nämligen sänkt priset med 700kr! Så den fick det bli...

    
     Härligt ren blev disken, och så tyst den jobbade....

Nu har Thomas åkt hem till sig, och jag har en riktigt slappardag... Jag har iaf betalat lite räkningar, och däribland räkningen till Ramundberget! Så nu har man det att längta till...

Nyårsafton ser ut att bli lugn...vad jag vet, än så länge... Jag åker ner till Grebbestad på fredag med hundarna, så nåt större partaj blir det nog inte. Bara att hoppas på att det inte är så fruktansvärt mycket fyrverkerier, med tanke på Lovis enorma skotträdsla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0