52 mil....

....enkel resa...
I torsdags hade jag sån tur och såna snälla kunder som gjorde att jag kunde sluta vid fyratiden istället för vid halvsex. Det gjorde att jag kunde sätta mig i bilen strax före halvfem för vidare färd mot Grebbestad. Restiden blev 5h 20 min.... Det var verkligen lugnt på vägarna, så man kunde gasa på lite. 

    
    
Vi har haft en riktigt mysig helg. I lördags var vi iväg och kollade på "Bullarrutten".... Ett årligt arrangemang, som går ut på att cykla en sträcka på 3-4 mil på allmäna vägar... Ca 600 cyklister...Många klär ut sig och bygger enorma ekipage av cyklar. Vätskeintaget är stort, men de flesta verkar klara av det.... Mat o fikakontroller finns längs vägen, och allt avslutas med en fest, med mat och levande musik!

    

    
    Smurfarna... 

    

    
     Piratskeppet var ett otroligt bygge...

På söndagen var det till en början jättefint väder, men det mulnade på lite grann. Det var varmt och uppehåll, så vi åkte ut till ett naturreservat som heter "Tjurpannan". Det ska tydligen vara väldigt mäktigt där när det stormar och vågorna slår upp mot land...

    
    
    
    

På em åkte vi upp mot norska gränsen till ett gigantiskt köpcentrum,"Nordby"...Liite större än Gränby, kan man säga, och väldigt många norrmän... 

    
     En liten godisaffär....

Just ja! I lördags kväll när vi promenerade genom byn såg jag ett skyltfönster med saker gjorda av fårskinn...
Herregud vad likt Kottan:

    

     
    

Idag, måndag hade jag inga kunder inbokade förrän på em, så jag åkte hem i morse. Kvart över sex drog jag iväg mot östsidan och efter en del trafikomläggningar och trassel körde jag in på gården tio över tolv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0