Tisdag 26 april

Oj vad fort påsken gick, men vilket underbart väder vi haft. Jag har spenderat den mesta tiden utomhus på min altan så lite färg i ansiktet har man väl fått!

Påskaftonskvällen spenderades inne på Flustret, och det var väl rätt okej. Mycket folk och goda drinkar! Påskdagen blev därför något seg. Jag kan inte påstå att jag gjorde speciellt många knop då.

Annandagen bjöd på lunch hos mor. Syrran och jag tog en sväng runt kyrkogården först med lite påskliljor, för att sen få käk på mammas altan. Hundarna fick stanna hemma, eftersom jag hade duschat de på fm...blöta hundar luktar inte gott!

Sent igår kväll, närmare halvelva kom äntligen gänget hem från Jönköping och Elmia-mässan. De hade startat hemfärden före klockan fyra, för att komma hem skapligt...men hamnade i fruktansvärda bilköer....

Inatt vaknade jag strax före klockan två av att Lovis hostade och frustade... Hon gick ut i hallen, och då hör jag de typiska "hundspy"ljuden... Suck....såklart att de jämt ska spy på mattorna... Dessutom var mattorna nytvättade.. Men men, de kan ju inte rå för att de mår dåligt. Nästa attack kom inne på Maddes matta... Därefter blev det iaf lugnt och jag försökte somna om.

    

I morse var allt som vanligt och vi gick på promenad. Lunchen likaså, Lovis var ute på gården ett tag innan jag skulle fortsätta jobba. När Alex kom hem efter fyra nån gång ropade han på mig. Hundspyor lite överallt på nedervåningen...i hallen och i köket... Vojne, vojne...hann torka upp det värsta, sen kom min kund.... Stackars Lovis. Hon fick pyttelite kvällsmat för hon var hungrig...men fick stanna hemma från kvällspromenaden...Hoppas hoppas att det har vänt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0