Glöggprovning!

Nu så, har det äntligen blivit av! Jag har varit över till mina grannar Nisse och Inger och druckit glögg...

                                              
Alltså, de ruvar ju på en skatt!! ALLA  åtta årgångar, oöppnade!! Vi hade åtta glas i var och testade varje årgång. Kan ju summera testet med att årets glögg tillhörde allas favorit, tillsammans med 03 och 05...

Haha...det var ett seriöst test...först drack vi glöggen kall, sen värmde vi på den... inget lämnades åt slumpen... Vi hade ju faktiskt lite tilltugg oxå. Det blev rena rama tapasbordet! Jag gjorde smördegssnurror med bacon och fetaost.

                          
                           Innan hoprullningen....

                          
                           Efter gräddning.

Jag gjorde en kasslerpaj med äppeltzatziki till oxå...

                           

Inger hade gjort gorgonzola-bollar, nån potatistortilla, crustader och sallad och gud vet allt som fanns på bordet! Nu är jag proppmätt och som Inger skrev på FB nyss: Glöggfryntlig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0