18 ÅR!

Tänk! Det är arton år sen Alexander föddes. Helt ofattbart. Minstingen är myndig...fy vad jag är gammal. 

Har haft en jätteskön dag idag. Gick upp som vanligt vid halvsju. Väckte Madde, och vi grattade Alex lite innan han tog tåget till skolan. Sen följde Madde med mig o Monika på vår dagliga morgonpromenad.

Jag hade lite jobb inbokat på fm, sen käkade jag lunch tillsammans med Madde och Camilla, som var o hälsade på en stund.

Det blev bestämt att Madde o jag skulle åka till Tierp o handla lite, men precis när vi var på väg ringde hennes pappa, och undrade om hon ville följa med till Uppsala o handla nåt till Alex. Och det ville hon.

Det fick bli en snabbhandling för mig nere på Ica här hemma ist.

                                   

Vi hade ju bestämt att göra en efterrätt till ikväll, så den fick jag knåpa ihop själv. Det var riktigt skönt att få pyssla lite här hemma i ett tomt hus. Jag städade, duschade och tog det allmänt lugnt.


Jo just det...desserten blev väldigt lyckad...en favorit i repris från förra midsommarafton. Då var det Anna som bjöd på den: 

                                    
                                    Vaniljpannacotta med lime- o basilikamarinerade jordgubbar!

Birgitta hade gjort en smörgåstårta, så jag slapp att laga kvällsmat...underbart skönt.

Nu på kvällen gick vi en promenad med hundarna, och guud vad skitiga de blev. Raka vägen in i duschen efteråt. Det är det värsta med den här årstiden...att allt blir så blött och skitigt. Men det är väl bara att gilla läget. Jag vill ju att snön ska försvinna....

Ny dag i morgon, då ska Madde och jag ta oss in till stan och strosa lite och fika lite kanske....

                                      

                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0