Snö...

Inte blev det väl så farligt?....med ovädret som de varnat för i flera dar. Vågade knappt titta ut i morse när jag vaknade, men det var 11 minusgrader och alldeles lugnt. Framåt lunch hade vinden tilltagit och snön yrde. Men farligt var det inte.

Slutade jobbet vid 17.30 för att skjutsa Alex på träning i Österby. Visst, det var vinterväglag men man får ju köra därefter.

Träningen skulle hålla på till kl. åtta, så jag åkte hem och började skotta gården. Efter en stund började mina fingrar värka av köld...(suck).. så jag gick in för att värma dom och precis då ringde Anna och var kaffesugen. Så jag snabbskottade det sista innan hon kom. Mycket trevligare att fika.

När vi kom hem från träningen vid halvnio fick jag dra av gården en gång till!!!

Alex höll på att svimma av hunger, så han ställde sig och stekte: En stor portion pyttipanna, två ägg och ett paket bacon....

                                            
 
Jag kom då på att jag inte heller hade ätit nån middag, så det kan bli! Det fick bli ett glas mjölk och några mackor.

Usch, den hemska kassaapparaten gör mig förbannad så fort jag ser, eller tänker på den. Inte nog med att den kostar mig en massa...idag på em tog papperet slut, som tur var när jag hade skrivit ut dagrapporten....

Ja men det fixar sig....Den snälle unge pojkspolingen som levererade den gav ju mig hela tio rullar som kompensation för att han slapp instruera mig om funktionerna. (Han var sen och hade fler leveranser)

-Men det sitter en rulle i, och den räcker nog en månad, sa han.

-Skitsnack, det var inte många cm kvar på den, eftersom det tog slut idag, efter tre dagar!

Ja iaf skulle jag byta rulle nu på kvällen....Då har fanskapet (ursäkta!) givit mig fel storlek på rullarna...GRRRR!!!

Vad glad man blir, nu får jag ringa i morrn bitti och skälla...Jag ska ha minst tjugo rullar!

                               

-Varför kan det aldrig gå smärtfritt...varför ska allting krångla? Kan man aldrig få lugn och ro?

Letar febrilt efter reg.papperna på mina hundar oxå. Har en svag aning om att Kottan fyller år idag. Hmm... Pinsamt...men jag har sagt till henne att vi firar henne i helgen när vi är lediga, ha ha...måste leta upp de snarast!

Ska göra en sista koll efter de innan jag avslutar detta inlägg....vänta!...

...Ha! jag hitta på papperet...hon fyller år den 28 januari, alltså i morgon!! Då får det bli nåt extra gott till henne!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, alltid är det något som ska jävlas...men man får väl ändå vara glad att man inte bor i Haiti tex, och att man är någolunda frisk...Jag förstår att du är arg på kassaapparaten, att bli påtvingad en sån dyr grej.

Taskigt är ordet !!

2010-01-28 @ 08:45:20
Postat av: Annika

Lagen om alltings jävlighet....men som sagt man ska nog vara tacksam för att vi bor där vi bor! Det tär på energin att behöva bli förbannad över såna här i-lands problem....

2010-01-29 @ 12:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0