1 Januari

Nytt år, nya möjligheter!

 
Gårdagen var mycket trevlig...Pelle o Magnus kom strax före kl.17 och vi började då med maten. Jag gjorde hasselbackspotatis och så hade jag köpt en redig bit oxfilé. Förrätten stod Pelle för, det var en ljuvlig "rulle" med skaldjur i...Vid 18-tiden kom Anna, hon hade ju jobbat hela dan och skulle dessutom börja kl.7 i morse.

Efterrätten, som Pelle oxå bidrog med var en ananaspaj...mums..

Vi åt och drack och tiden försvann...rätt som det var var klockan nästan tolv, och vi gick ut för att skåla in det nya året. Lovis stackar'n hade då sprungit och gömt sig under min säng.

Ja tiden går fort när man har roligt...rätt som det var var det gryning...

Jag klev ur sängen vid halv-tio kanske och kände mig riktigt pigg. Ingen huvudvärk, inget illamående. Snön hade vräkt ner sen igår, så jag gick ut och skottade av gården. Frisk luft var inte fel!

                          

                           

Nu ska jag snart få främmande igen...Anna o Pelle kommer och vi ska göra slut på maten som blev över från igår..Ryktena går att tre välpolerade bohemer från stan är på väg hit oxå...Så nu ska det bli taberas på Höjdvägen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0