Onsdag

                                        Jag fryser om dina händer.
                                      När du ler blir jag varm av dig.
                                    Du är glädjen som allting tänder
                                         och ångesten på min stig.
                                     Så rik är jag vorden och väger
                                         en värld sen jag blivit din
                                        - så fattig att inte jag äger
                                       en droppe blod som är min.

                                                   Bo Bergman

Den här dikten har jag alltid tyckt om...jag som är näst intill ointresserad av poesi....

Men nånting gjorde att jag fastnade för dessa ord. Jag var väl i tonåren när jag upptäckte dikten.

Det är väl så det ska vara,när man tycker om nån riktigt mycket, -Jag fryser om dina händer...Vackert! 

Iaf fick jag en jättefin present av min mamma nyss.

På paketet hade hon skrivit just dessa rader: Jag fryser om dina händer......

                               
                             Kolla! Vilka fina handledsvärmare....i finaste merino-ullen...varma o gosiga!

Det var bara det jag ville säga i dessa kyliga tider!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0