Kvinnor kan...

Vad ska man med karlar till? Inte till att skotta snö iaf!

Idag hjälpte jag Anna att skotta av hennes altantak. Det var så pass mycket snö där, att takstolarna hade börjat bångna. Och det var inte så lätt att få ner den förbannade snön, men med envishet och mitt motto i tankarna (Det som inte dödar....) så fick vi ner det mesta.

                      
                       Svårt att se här hur mycket det egentligen är.

                      
Känner redan att jag kommer att få träningsvärk imorgon, men vad gör det?

Vad stolta vi var när det var klart!!

                      
                       Lyktan har en redig hatt!

När jag kom hem hem var jag blöt ända in på kroppen. Tog en "power nap" därefter en dusch och sen målade och lackade jag mitt skrivbord. Färgen hade flagnat och det såg allmänt skabbigt ut. I samma veva målade jag vindsluckan, som varit omålad i ett och ett halvt år....

                      
                       Fick brev från NIX idag...dags att förnya registreringen!


                       
Hittade en maträtt på nätet, som jag tänkte prova idag. En pastarätt med lax o bacon i. Såsen innehåller bl.a vitt vin, grädde o creme fraiche. Rackarns! Hade inget matlagningsvin hemma, fick öppna en flaska. Stackars mig som fick dricka vin till maten...hahaha..

Det tråkiga var att Alex inte var hemma, så jag fick äta själv...

                       
            Riktigt gott...men som sagt, inte kul att sitta med tända ljus och skåla med sig själv....

Jag tror att jag får ge upp vindrickandet nu och inrikta mig på kaffe ist. Damernas curlingfinal börjar ju inte förrän vid tolv inatt så man måste försöka hålla sig pigg fram till dess!


Kommentarer
Postat av: anna

Hatten har glidit på sne' men va gör väl de'för nu vill vi ju sitta under tak o dricka rose'

2010-02-28 @ 09:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0