Fy faaan...va äckligt!

Såg  att det var Kyndelsmässodagen idag...Jaha vad är det ? Kollade på Wikipedia...Det är en festdag i kyrkoåret för att fira hur Maria, 40 dagar efter födelsen bar fram Jesus i templet!! Så det så! Vad trevligt! Kallas även "lilla julafton" Där ser man!

När jag satt där o surfade runt bland Jesus-sidorna höll jag på att trilla av stolen...

En människa som hette Daniel hade gjort ett inlägg på nån sida...och så här stod det:


Moderkakan kallas även för livets träd då den med sina förgrenade blodkärl påminner om ett träd. 
Det finns de som anser att moderkakan är välsmakande och därför äter upp den efter födseln. Det gör förövrigt alla(?) däggdjur förutom just då människan. 

Här följer ett recept på stuvning på moderkaka: 
Ingredienser: 
· En 3/4 moderkaka 
· 1 potatis
· 4 msk färsk persilja
· 2 morötter
· 3 selleri
· 1 zucchini
· 1 tomat
· 1 lök
Hacka ingredienserna i små bitar. Rulla moderkakan i en blandning av en matsked mjöl, en tesked salt, en halv tesked paprikapulver, ett kryddmått kryddnejlika, ett kryddmått peppar och 6-8 korianderfrön. Sautera moderkakan i 2 matskedar olja, häll i grönsakerna och ca en liter vatten. Koka upp och låt sedan puttra i en timme.


-Men för i HELVETE! Vad är det här?  Är karl'n inte slug? Nej fy faan...tänkte lägga upp en bild på en moderkaka, men så osmaklig kan jag bara inte vara...Folk kanske sitter o äter eller fikar när de ser det......

Nu ska jag gå ut med voffsingarna...och försöka smälta middagen som jag nyss åt...det var grillad kyckling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0