Juldagen

Segade mig fram under dagen. Skjutsade hem mina övernattande bröder till mamma på em. Sen åkte jag hem och vilade, innan det var dags att piffa till sig lite inför kvällen!

AnnaLena, Matte och jag skulle åka in till Uppsala och gå på Krom och lyssna på hårdrock!

De hade ju varnat för att ett snöoväder skulle dra in under natten, men vi trotsade och åkte in 21.15. Jag frågade t.o.m tågvärdinnan om tågen gick som vanligt hem, och de skulle de, sa hon!

Vi hade trevligt på Krom, goda drinkar bra musik.

     
      Inte lätt att ta bilder...

     

Jaja, vi överlade lite, och bestämde oss för att ta 01.19- tåget hem. När vi kommer till stationen, ändrar de plötsligt på tavlan och skriver att tåget är inställt! Och 02.19- tåget med! Jaha! det var ju inte bra, vad gör vi? Jo vi kollar om det går nån ersättningsbuss...Icke...Nehej...taxi?..vi går tillbaks till Krom och pejlar om det finns nån som ska med hem och dela taxi med. Då...ropar plötsligt en tjej efter oss... -Skulle ni med Upptåget? Det ska gå ändå! Så vi springer tillbaks och då ska plötsligt tåget gå 01.45 och nästa tåg skulle oxå gå.... Så vi kom hem till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0