Julafton

Ja då var julafton förbi med! Jag har haft jättetrevligt med god mat, skönsång, julklappar och glada skratt!

Fick dock börja dagen med att skotta:

     
      Tur att snön var lätt, det gick ganska snabbt att få undan den.

 Mina gäster skulle komma vid tretiden, så strax före två gick jag på en promenad med hundarna. Underbart vinterväder, perfekt på en julafton. När jag passerade hemma hos Anna blev jag inropad på lite glögg. Där var så mysigt, med glögg, godis,tända ljus och trevliga människor!

Hemma hos mig blev det sedan fullt hus. AnnaLena, Matte, Jesper, Johanna, Kalle, Martin, mamma och KG. Alla bidrog med nån form av mat eller dryck, så det saknades ingenting på julbordet!

Vi hade köpt en juklapp i var, som vi delade ut slumpvis. Rim var obligatoriskt, men Matte gick ett steg längre. Han hade gjort en sång. Jesper spelade gitarr till:

     
      "Den perfekta presenten" till tonerna av "Nothing else matters"

Själv fick jag bl.a detta supergulliga "djävulsspel"

      
      Dansa din djävul!
     
      Bröderna Brothers!

Vi hade skitskoj och jag tror alla var jättenöjda med dagen. Några av oss höll ut ända till klockan var över två på natten. Men ingen skulle ju upp på julotta, så det gjorde inget!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0