Fredag = inte städdag

Hade ju tänkt ägna dagen åt att storstäda, men si det blev det inte!

Först skulle jag ju till tandläkaren på morgonen. Det utvecklades till det konstigaste besöket någonsin... Fattar inte vad som hände...Hon frågade om jag mådde bra och om mina tänder  var bra.
-Nja, jag har en tand som det ilar i, ibland när jag biter på nåt så gör det ont.
-Jaha, vi ska kolla på röntgenbilderna först.

In med den digitala-sylvassa-kräkningsbenägna-plåten..... Efter en stunds tittande på bilderna säger hon:
-Det syns ingenting här iaf. - Nej men så bra då!

Sen skulle hon kolla i munnen, då brukar de väl liksom känna och skrapa på varenda tand...men inte hon inte! När hon petat på mina visdomständer säger hon plötsligt: -Du behöver en spetsborste, så du kommer åt. Kom med här ska jag visa vilken sort jag menar... och så slet hon av mig pappershaklappen. -Ehh, jaha, är jag färdig? -Ja det är du kom nu!

Vad hände med min onda tand? Såg hon enbart på röntgenbilderna att resten av tänderna var okej? Jag fattade ingenting, stod helt plötsligt med en spetstandborste i näven vid kassan.....

                   

Jag for nöjd hemåt iaf... Kände inte för att truga för att få stanna kvar....

Tog ut hundarna på en liten runda, sen drog Anna och jag till stan. Småhandlade litegrann... Vi började på Chilli, där jag inte kunde motstå att köpa en lila kudde....

                
                 Passade perfekt i min soffa!

Sen var vi runt på en hel del olika ställen. Såg denna lilla, lilla kaffebryggare. 1-2 koppar...

                
Det kändes så tragiskt, att nån går och köper den...Stackars ensamma människa, som aldrig har någon att bjuda... Säkert nån stackars pensionär.... Fy vad hemskt!

Nu är jag hemma och ska försöka ta mig ner till Ica och köpa jäst. Tänkte ev. baka lussekatter i morrn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0