Lördag kväll..

Vad mörkt det börjar bli ute om kvällarna nu...Jag har ljuslyktor och ljusstakar överallt, både ute och inne. Det är väl det enda som är mysigt den här årstiden..att få kura i soffan med... ett glas vin..t.ex. och ha massor av ljus tända....

                       

                       
                        Jag kan aldrig få nog av tända ljus :)



Igår kom jag på att jag hade kyckling i frysen...och tänkte då att vi kunde äta kyckling i lergryta idag. Väldigt enkelt, väldigt gott....bara man kommer ihåg att tina kycklingen i tid. Alltså lergrytan har på nåt vis kommit i skymundan tror jag. Jag köpte min under "storhetstiden" sent 80-tal lr början på 90-talet. Jag vet inte så noga. Iaf har den stått i min kastrullåda i många år...ibland har jag nog funderat på att kasta den. Jag har hittat ett recept på nätet som jag har modifierat om lite efter eget tycke o smak...

                       
                        Kyckling, goda kryddor, potatis i skivor...mmm...smarrigt!

                       
                        En liten sallad som jag ringlar olivolja över plus lite flingsalt....

Nej fram för lergrytan igen!!

Nu blir det soffan igen...ska ta den sista slurken vin som är kvar sen igår...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0