Vedspis = Hög mysfaktor

Ännu en dag med ruskväder! Fick besök av syster med familj mitt på dagen. De hade köpt med sig fikabröd från hembageriet i Österby...mmm... Jag fixade även håret på de vuxna, de skulle på fest ikväll.
Sen bestämde jag mig för att åka o handla lite mat till middan...En fläskfilé gryta tänkte jag göra. Och jag hade bestämt mig för att elda i vedspisen för första gången i höst, och då är det ju mysigt att laga mat på den oxå. Varmt o skönt om benen och ljudet av sprakande björkved...
In med mera ved bara!
Grytan får stå och puttra ett tag....
Efter maten har jag inte gjort nåt särskilt...Suttit vid datorn då... Ska nog förpassa mig till hörnet i soffan och kolla om det finns nåt av värde på teven....
Har börjat läsa i boken som jag beställde i början av veckan: Dumpa honom. Man får en ny syn på karlar, killar, män lr vad de nu kallas. Ska ha det i bakhuvudet nästa gång jag träffar nån som fångar mitt intresse....Så slipper man ödsla onödig energi på nåt som ändå aldrig skulle ha blivit nåt :-)
Nej nu loggar jag ut...Tack för ordet!

Kommentarer
Postat av: anna

oh,det såghelmysigt ut,måste fixa lite spisved jag med.

2009-10-18 @ 17:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0