Hösten är här...

Nu är det höst på riktigt. I morse var det 5 minusgrader när jag klev upp...så det blev långkalsonger på hundpromenaden. Jag börjar på allvar tro att jag inte kommer att överleva vintern...jag kommer att frysa ihjäl!

Har tänkt ett bra tag att jag ska köpa lite ljung och andra höstväxter, och ta bort pelargonerna och de andra sommarblommorna. Men de har ju blommat ända tills nu....ja ända tills i natt kan man säga...

                        
                       ....min fina Flitiga Lisa är bara ett minne blott...

Måste försöka ställa in trädgårdsmöblerna oxå, känns inte som man vill sitta ute nåt mer! Ska ta mig i kragen i morrn när jag är ledig...kanske...

Min mamma kom hit härom dan med nybakta vaniljbullar...mums!! Tänkte att jag skulle bjuda grabbarna på kvällens rep. Som tur var kollade jag i frysen igår, och det var tur! Fanns inte många kvar där inte! Så jag har faktiskt gömt en påse tills ikväll.....Men mina barn är som blodhundar och kan lukta sig till gömda bullar...fast de vet nog att de här är förbjudna om de skulle hitta dem....hoppas jag...

Såg på The Voice imorse att OLW hade kommit med en ny chipssort...Sourcreame och bearnaise...ja kanske nåt för min son som gillar bearnaisesås ganska mkt...

                                           

 
Själv älskar jag choklad och såg att Marabou hade två nya smaker....

                        
                         ...smarrigt....

Fast nu ska jag och Madde börja en riktig detox-kur på måndag har vi bestämt....Det är en kur i sju faser där man äter och dricker efter ett schema i 4 dagar sen äter man som vanligt i 3 dagar, och man gör så i sju veckor. Kokt grönkål och spenat låter väl gott, kaffe, yoghurt och frukt ingick oxå. Ja nu kan vi ju inte backa när det är offentligt.....Men  som sagt vi kommer ju att äta normalt fre-sön.




Kommentarer
Postat av: Madde

JO jag hittade bullarna ...

2009-10-01 @ 17:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0