Godmorgon...

Vaknade i morse och kom på att det är lördag...Gud så skönt! Den känslan, att man slipper kliva upp, är underbar. Men men, hundarna är hungriga och nödiga, så strax efter nio klev jag upp.
.
Igår åkte Madde o jag en sväng till Tierp. Jag köpte två vita julstjärnor och några vita hyacinter. När vi skulle åka hem kom vi på att vi var skithungriga. Då fick vi se att de öppnat en thai-restaurang bredvid kommunhuset. de hade "take away", så vi köpte varsin lunchlåda med oss hem....smidigt och gott!
Fläskfilé...lite starkt var det....
.
Sen skulle jag börja röja här hemma, byta gardiner och sätta upp några advents-stjärnor...Blev lite mysigt i köket...Inte några röda gardiner eller tomtar här inte!!!
På kvällen blev jag plötsligt trött och seg och slog mig ner i soffan med lite glögg, för att se på Idol. Har knappt sett ett avsnitt den här hösten...När första delen var slut vid halvtio, upptäckte jag att Johan och Marie-anne hade ringt..men vi hörde inte, för både mobilen och hemtelefonen låg på övervåningen. Jag ringde upp och blev bjuden hem till dom! Johan kom och hämtade och jag blev bjuden på glögg och drinkar!! Mycket trevligt!! Sen ringde jag min snälla dotter och hon körde mig hem vid tvåtiden.
.
På em idag är barnen och jag bjudna på mat till deras farmor. skönt att slippa laga mat idag med :)
.
Kvällen ser ut att bli lugn....Man får väl glo på Robinson.....

Kommentarer
Postat av: syrran

gud vad det såg gott ut med thai maten. Har inte ätit mat på hela dagen och inte orkar jag göra iordning ngt..suck . Bara att ignorera...

2009-11-28 @ 19:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0