Hustvätt!

Idag var det så dags, att på allvar tvätta fasaden. Jag körde lite själv runt bron på morgonen. Sen vid halvelva-tiden kom Anna Lena och Matte för att hjälpa mig med skyliften. Det började bra, Matte och jag klättrade in i korgen och hissade oss ända upp till taknocken.....Där tog det roliga slut, den gick inte att hissa ned! Nånting var fel på reglagen i korgen.
Men fin utsikt var det iaf...

               .
Vi fick rucka lite på spaken så till slut kom vi ned, fast jag var beredd på att klättra över till taket....
Vi beslutade oss för att Matte fick stå på marken och sköta spakarna därifrån, för där funkade det. Så jag har stått i korgen nästan hela dan och spolat vatten, spolat rengöringsmedel, skrubbat, borstat och spolat av med vatten igen. Vi har faktiskt bara en bit på en vägg kvar,som vi ska försöka med i morgon. Snacka om att jag känner mig mör i kroppen.

                

                
                 Den certifierade skylift-föraren!

                 
                 Min utsikt!

                
                 Skitig och äcklig blir man!

Nej nu ska jag strax åka och repa lite. Ingen rast ingen vila här inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0