arbete åter arbete

Idag har jag haft fullt upp på jobbet,det är verkligen bra för min plånbok, men sämre för nacken. Jag var på en Aloe Vera demonstration igår kväll, och hon som ledde det hela frågade om någon hade ont i nacken, för isf kunde hon smörja in lite Heat Lotion. Ja jag var ju inte sen att anmäla mig. Så hon hon gjorde en nackmassage på mig under tiden hon pratade om alla produkter. Det var gudomligt skönt, men idag är jag riktigt öm i nacken. Man borde nog gå regelbundet och få massage!

               
Jag beställde Aloe Vera Gelly, tror jag att den hette, och ett Lip Balm.

Idag på lunchen var Madde uppe på vinden och hämtade ner kläder som hon hade ledsnat på förra året. Hon och Camilla ska åka till Norrskedika på lördag och sälja kläder och grejer på bakluckeloppis. Nu brann ju hela idrottsgården ner där härom natten, men det stod på internet att loppisen skulle bli av ändå. Kan ju bli rätt mycket folk som åker dit av ren nyfikenhet.... Flera av kläderna hon hämtade ner var jättefina så en del blir nog kvar hemma för återanvändning.

               

På fredag kommer Krister från färgaffären hem till mig, för att kolla på huset. Det är verkligen i behov av ommålning. Jag har varken råd, lust eller ork egentligen men det är bara att bita ihop. Han får räkna ut hur mycket målartvätt och färg det kommer att gå åt, sen är det bara att börja......SKRAPA!! Färgen har nämligen börjat flagna på södergaveln,usch!!!

            
Jag kommer att muta alla som hjälper till med mat och dryck......

Nej nu får vi hoppas att det blir lite varmare väder till helgen. Då ska jag nog försöka ruska liv i gräsklipparen, men jag tror dessvärre att den sjunger på sista versen, som det mesta i det här hemmet.

Bankrånaren vrålar: Alla ner på golvet! Alla utom en äldre herre lägger sig ner och rånaren skriker: Du med, gamling! Jag är specialagent, säger den äldre herren lugnt. Ner! vrålar rånaren åter, varvid herren replikerar: Jag ÄR specialagent! Rånaren blir nervös och tar till flykten. En gammal dam reser sig upp, borstar dammet från kjolen och säger: Arthur! Du är INTE specialagent. Du är senildement.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0