Hurtbulle!

Gårdagskvällen var mycket lyckad. Marie-Anne hade lyckats utomordentligt  med vildsvinet. Till köttet hade hon gjort potatispure' och en hallon och blåbärssås. Skitgott!! Vi drack en hel del vin oxå ....
Trots detta hade jag redan igår bestämt mig för att gå upp tidigt idag och baka bullar. 07.00 klev jag ur sängen trött, törstig och torr som ett sandpapper i mun. Tre glas juice senare var degen satt.

                            
                             Ogräddade........


                             
                             Färdiga!
                             Ska vi gissa att de räcker en knapp vecka?


Kommentarer
Postat av: Rita

Ja tack jag kommer gärna på fika innan veckan är slut!!!!!Ha en skön helg / Rita

2009-03-14 @ 15:14:55
Postat av: syrran

Det var optimistiskt, i din familj..tänkte jag. Du har ju en födelsedag mitt i veckan oxå, tänk på det!!

Apropå bak, så försökte jag mig på en spetskaka härom kvällen.. den blev ca 1 cm hög!!

Något gick snett..men vad?

2009-03-14 @ 18:17:39
Postat av: Annika

GLömde du bakpulver lr ägg!?

2009-03-14 @ 22:09:44
Postat av: Anonym

Hurtigt att gå upp klockan 7 en ledig dag och baka bullar! Dessutom att baka och vara lite "små-bakis", men det verkade ju funka!!

Synd bara att jag bor så långt bort!

Här hemma pratat om att baka bullar i några veckor nu...

Jag va också lite bakis idag men det blev inga bullar ändå....

2009-03-15 @ 23:05:27
Postat av: Anonym

2009-03-15 @ 23:10:42
Postat av: Anonym

Jag glömde skriva vem det va ifån, Maggan i Rosersberg

2009-03-15 @ 23:12:13
Postat av: Anonym

Hurtigt att gå upp och baka kl 7 en ledig dag. Dessutom att baka och vara småbakis!! Men det såg ut att ha gått bra!

Här hemma har vi pratat om att baka bullar i flera veckor nu... Idag va jag till och med lite bakis men det blev inga bullar ändå!!

/hälsn Maggan

2009-03-15 @ 23:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0