helgrapport

Söndag kväll, dags för avrapportering. Helgen har avlöpt utan större problem. Vaknade dock med lätt huvudvärk på lördagsmorgonen, vilket förmodligen berodde på intaget av rödvin hos grannarna föregående kväll. Ja ja det gick över så småningom...Skulle få främmande på eftermiddagen så lite snabbstädning efter studentfirandet blev nödvändigt. Lördagskvällen blev mycket lyckad och framförallt mysig, med god mat och vin.....JA då så vet ni det!

Idag söndag har vi repat med B&O, ett ganska bra rep då vårat självförtroende fortfarande är på topp efter Örbyhusdan.

Sen när jag kom hem så var det oundvikliga ett faktum....Skrapning av husfasad!

               
               Ställningen på plats vid ena gaveln.

               
                Lite vingligt att balansera på en smal bräda på andra våningen...

Ska försöka tvinga mina tonåringar att hjälpa till lite nu när de är lediga.....

Jaha och valsöndag är det ju oxå...måste erkänna att jag är fullständigt okunnig i dessa frågor, det känns inte rätt att rösta när jag inte har en aning om vad partierna vill eller står för. Min dotter däremot röstade för första gången i sitt liv och det är mycket bra gjort tycker jag! Nej en liten historia istället:

Det var Göran Persson som var i USA och besökte Clinton. Persson blev så fruktansvärt imponerad av skickligheten hos Clintons personal så han frågade Ted Baker hur presidenten bar sig åt för att anställa så duktig personal.

Ted Baker berättade att Clinton brukade kalla in den som skulle anställas till det ovala rummet och där ställde han frågan: "Vem är din fars son och dina barns far?" När Ted blev inkallad fick han denna fråga och han svarade naturligtvis "det är ju jag" och så fick han jobbet. Göran Persson blev mycket imponerad och när han satt på flyget hem bestämde han sig för att pröva detta på sina medarbetare hemma.

När Persson kommit tillbaka till regeringskansliet kallade han till sig Tage G Pettersson och ställde frågan: "Vem är din fars son och dina barns far?" Tage G Pettersson tvekade ett tag, sedan frågade han om han fick tänka lite på frågan och det var O.K. för Persson.

Tage G Pettersson går ut i korridoren och där möter han Carl Bildt. Han stoppar Bildt och ställer samma fråga till honom. Bildt svarar "det är ju jag". Tage G Pettersson tackar för svaret och skyndar sig in till Persson och säger: "Nu vet jag svaret på din fråga, det är Carl Bildt". Persson skakar förtvivlat på huvudet och säger: "Det är helt fel, det är ju Ted Baker"......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0