Är det verkligen juni....

Alltså nu börjar man ju undra.....ska det va så här...mitt i juni? Det måste va nåt fel! Regnet slutar ju aldrig. Vilken tur att man bor på en kulle, annars flöt väl huset iväg. Och jag som har så mkt att göra ute, med hus och trädgård.


           
Det är ju nu som man vill sitta ute och njuta av de ljumma ljusa sommarkvällarna.....

           
Och plantorna fick jag ställa upp på bron, men de kommer väl att ruttna bort...

Midsommarn ser inte ut att bli speciellt bra heller och det är väl lika bra det ,när man ändå inte har något planerat. Man får väl dra nåt gammalt över sig och hoppas helgen går fort.

Jag jobbar tre veckor till efter midsommar, och tills dess måste det vända. Hur ska man annars uthärda hösten och vintern?

Gud vad jag är pessimistisk! Men kan man bli nåt annat? Vad är positivt just nu? Vädret? Det ekonomiska läget i världen? Det ekonomiska läget hos mig? JO! jag är frisk. Mina barn är friska. Vi har tak över huvudet och mat på bordet.
Det är väl skäl nog att inte gnälla!

            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0