satumaa....

Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa. Ja! så börjar första versen på den finska tangon 'Satumaa'. Den ska vi spela på bröllopet ikväll....jooråå...jaha...men så att...Det har kommit ett önskemål från någon i brudparets närhet om att få höra en finsk tango. Bruden är finsk, så jag förmodar att ungefär hälften av gästerna är av finskt ursprung. Joo men vi är inte omöjliga,så vid elvatiden idag på förmiddan träffades 4/5 delar av bandet hos mig och lyssnade in oss på låten. det som gör det lite speciellt är att Johan har lovat att sjunga (PÅ FINSKA!!) plus att han ska spela dragspel, för första gången i sitt liv.....själv sliter jag med ner min dammiga nyckelharpa från väggen och hartsar stråken, så jaa, hoppas dom har fått i sig lite alkohol innan vi börjar.....

    
     Kanske vår blivande hit...vem vet?

Nej nu ska jag svida om inför kvällen. Hörs i morrn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0