HJÄLP!

Alltså dessa myggor gör mig galen...När jag kom hem från repet ikväll var det invasion både inne och ute. Nu har jag ägnat en bra stund åt att jaga och slå ihjäl djävulsdjuren....De flesta av mina väggar och tak är vitmålade och ungefär hälften av alla myggor är blodfyllda...men det skiter jag i just nu! Inte en natt till med surrandet och bitandet!!!

                 

Repet var skitkul som vanligt, och jag frestade med rabarber- och jordgubbspaj....

Imorgon får jag främmande (konstigt ord,de är ju välkända för mig) Det är min syster med familj och min kusin Maria med man. Jag ska bjuda på en för mig helt ny maträtt. Fick receptet av en tant häromdan...Grekisk delikatesspanna heter den. Fläskfilen ska strimlas och marineras över natten, så det har jag gjort nu ikväll.Sen lägger man det på en bädd av klyftpotatis i en långpanna tillsammans med paprika, lök, tomater och fetaost. Sen in i ugnen. (i stora drag) Till det gör man en kall sås av turkisk youghurt, vitlök, lime o kryddor...mmm spännande!

                          


Idag har Alex och jag målat färdigt en hel hussida...Det tar sig, nu har vi endast en gavel kvar....men den är hög ....

Klockan är nu 23.25 och jag funderar på att dammsuga lite...av nån anledning har jag lyckats rucka på dygnsrytmen. Har svårt att somna,och när man väl gör det så väcks man omgående av nåt surrande och stickande...Nej så man kanske skulle utnyttja kvällen och förnatten till att göra lite nytta.

Ahh, hittade en Smirnoff ice i kylen nyss....mm mycket gott och svalkande....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej din lilla nattsuddare!

Själv har jag tänkt gå och sova över en timme men på nåt konstigt sätt fastnat här vid datan...

Jo, du dn där rätten lät ju jättegod! Kan du inte lägga ut den på din blogg om det nu visar sig att vara GOD?

Sluta dammsug nu och lägg dig i stället!

kram Maggan

2009-07-17 @ 00:12:15
Postat av: Annika

Jovisst! Om den blir lyckad lägger jag ut det fullständiga receptet! Kram!!

2009-07-17 @ 13:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0