Fredag...

Jippie!! Jobba på måndag...verkligen kul...jo, jag menar det....eller nej, en vecka till hade varit skönt!

Igår repade vi,som vanligt på torsdagar... Jag kom inte hem förrän kvart över tio, och då var det bara att slänga i sig några mackor och sätta sig i bilen igen. Jag hade lovat att skjutsa ut Madde till Gräsö, för hon skulle jobba idag och ända till nästa helg. Vi hann med 23.30 färjan, och jag mitt klantarsle åkte tillbaks till färjelägret för att ta färjan som gick 24.00.....trodde ju jag...Färjgubbarna har ju rast då så nästa gick 00.30!!! Ja ja man kan ju ha det värre än att sitta i mörkret i regn och ett helt öde färjeläger på Gräsö.....

               

Dagen idag har jag mest tillbringat slappandes, bokläsandes i en solstol.....skönt!

               
                ...ja inte riktigt så här då.....

Lite dammsugning och annat småplock som vanligt har det oxå blivit.

Ska jag sammanfatta min semester så kan jag säga slapp, kort, halvbra väder,tråkig.....Alltså man ska väl inte klaga, jag har fått huset målat, som var min ambition, men inte är ju det KUL? Nej nya tag i höst, hitta på nåt roligt att se fram emot. Men..men...jag har ju musiken....och mina goa grabbar i bandet som jag bakar till...ha ha ha....

På tisdag gäller det..då spelar vi i Öregrund i öltältet. Det är ju roslags-lopps-vecka säkert en hel del folk där....

              

Sonen är för tillfället i Finland (!) och beskådar Jyväskylä-rallyt med sin far. Har sms-at flera ggr utan att få svar, så till slut skickade jag iväg ett sms till exet....DÅ! svarar Alex från hans mobil...Min enkla fråga var: Hur har ni det? Hans enkla svar blev: Jag har inte svarat för att det blir så dyrt! JAHA! Men hur dom har det fick jag inte veta......

Vill ni ha ett tips på en superenkel, supergod glass att göra själv? Vispa 2 pkt vaniljvisp ha i 2 pkt krossad Daim. I med allt i en sockerkaks-form e.dyl....in i frysen...skitgott :-)

Kommentarer
Postat av: syrran

Ja, dessa tonåringar och sms...känner igen det!

Du har från det ena till det andra iaf varit jätte duktig med huset. skulle vilja nominera dig till årets bragdguld.. det är du värd!!

2009-08-03 @ 20:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0