Duktig..

Idag har jag varit liite duktig iaf...Har målat färdigt framsidan på huset och alla vita detaljer kring farstukvisten. Satt och solade ett tag därefter men kände mig lite onyttig. Kom på att jag verkligen skulle behöva trimma häcken...alltså den som växer på min gård.Slet fram skarvsladd och häcktrimmer och började med full iver...men efter ca 2 min nästan kastade jag trimmern och sprang därifrån. Det är nämligen i min Ligusterhäck som jordens alla mygg bor!!!! Det var vidrigt! Så inte vet jag när jag ska kunna fortsätta...den får väl vara halvklippt.

                 


Sonen har ju varit i Norrtälje i helgen och haft det bra som det låter. Igår stannade de i Grisslehamn och åkte Eckerölinjen till Åland, sen hem till Gräsö idag och vidare hem till lilla mamma....Han är nu med en kompis så inte fick man se mycket av honom....

Igår inträffade en mycket tragisk olycka mellan en moped och en bil här i Örbyhus..Två grabbar i Alex ålder körde rakt ut i en korsning med en moped och en bil körde rakt på dem...Idag fick vi på em höra att den ena av killarna avlidit.....
Jag kände inte den grabben men det känns fruktansvärt meningslöst och onödigt. Massor med ungdomar har ikväll samlats vid olycksplatsen,däribland min dotter, och hon trodde att det skulle bli nån minnesstund i kyrkan oxå. Hon har inte kommit hem än, men kan tänka mig att hon är rejält tagen och rörd.....


Har precis bakat en paj med rabarber och jordgubbar....tänkte försöka muntra upp Madde o Camilla.....

Usch...fick en underlig flashback-känsla av att vi blev fotade i lördags på Flustret....och mycket riktigt. Efter lite googlande hittade jag bilden....Jag, Pelle och Madde(inte min dotter)  utelivuppsala.se....Jooråå....

Kommentarer
Postat av: syrran

Det var väl en bra mingelbild! ni såg ju väldigt sansade ut , men det var väl tidigt på kvällen, innan krukväxtdansen hade börjat...

2009-07-14 @ 11:32:12
Postat av: Annika

Ja inga lecakulor synes än...

2009-07-14 @ 17:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0