Lucia

13 december idag....Lucia. Jag vaknade inte på allvar förrän närmare nio och då hade redan lucia-sången varit på tv. Får väl kolla i kväll kanske...

Igår var jag in till mina grannar på 40-årskalas. Jag tror vi var 18 personer plus lilla Felix då, deras 8 månaders son. Jag kände egentligen inga fler än värdparet, men två par till som bor här kände jag igen. Men det är ju det som är häftigt...att prata och umgås med nya människor,få nya intryck, höra andras berättelser. Ingers syster, Viktoria, jobbar just nu i Sydafrika. Vi fick höra lite om det och se bilder därifrån...
.
Och maten sen....mums...afrikanska grytor, en med kött och en med kyckling. Bulgur, nån sorts pannkaka, apelsinsallad och en del annat! Synd att min mobilkamera inte har blixt, hade velat ta kort på allting.
.
Konstigt nog har jag inga känningar av gårdagen, trots en hel del vin, drinkar, avec och champagne...
.
Har pratat med Madde nu på morgonen..Hon har nu sovit sin första natt uppe i fjällvärlden. Det blev inte riktigt som hon trott, hon fick inte dela boende med "sina" jobbarkompisar, utan hon bor i en stuga med några restaurangtjejer...Det blir säkert skitbra när allt kommer igång...Idag skulle hon köpa liftkort och fixa lite, sen imorgon ska alla träffas för utprovning av kläder m.m
Här är hotellet i Ramundberget....
Har sett på väderprognosen att snö och kyla är på väg här oxå.....usch...jag vill inte skotta och frysa!! Men lite fint och ljust blir det ju....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0