Lilla julafton...

De sista åren medans farmor levde hade vi som tradition att fira "lilla julafton" helgen före den riktiga. Efter hennes bortgång har vi fortsatt....det är jag och mina barn, syrran med familj, Birgitta och LarsÅke. Nu ska ju Madde som sagt flytta norrut nästa helg ,så vi blev helt enkelt tvungna att ta det idag. Det som är speciellt är att vi inte äter julmat, utan jag gör en stor smörgåstårta och Birgitta gör en. Sen brukar AnnaLena fixa nån smarrig efterrättskaka.

                           
                            Ja, det var åtgång på tårtorna....

                            
                            Till kaffet hade syrran gjort en kaka med schweizer-nöts choklad på.....

Vi har oxå lite julkklappsutdelning.... Jag fick en löpare och en flaska bodylotion....och kan ni tänka er än bättre julklapp till mig....En flaska GLÖGG!!!! Ha ha ha

Usch vad helgen har gått fort, ny vecka...fullbokad med jobb...men det är väl så det ska va! Fast jag är ju faktiskt ledig på onsdag, vi har ju en spelning i Uppsala då. Ska bli mkt intressant att se hur det blir... Man är ju rent av lite skeptisk....hmm...kan det bli nåt drag en onsdag kl.16???  Nåja, vad är väl en spelning åt ett plåtföretag..? Den kan va dötrist och långtråkig och alldeles....alldeles underbar!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

2009-12-06 @ 21:58:51
Postat av: anna

Nu blev jag ju hungrig....

2009-12-06 @ 22:01:14
Postat av: Cattis Z

Hej! Det såg riktigt gott ut det där...;). Ang spelningen på onsdag så antar jag att det är en privatfest??

Annars undrar jag om ni ska spela på något ställe där man kan komma och lyssna...ler.

Ha det gott så länge...

2009-12-07 @ 13:34:47
Postat av: Annika

Ja jag antar att det är för deras kunder...tyvärr inget inbokat än för allmänheten, men till våren kan det kanske bli nåt. Kram Annika

2009-12-07 @ 18:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0