Gott slut!

Nyårsafton...årets sista dag... Snacka om att åren går fort. Tycker inte det var längesen man släpa' ungarna till dagis, nu har man väl barnbarn rätt som det är...
Ja ja..ikväll har jag tre goda vänner som sällskap. Vi ska hjälpas åt med matlagningen, det ska bli skönt! Igår hade jag ju grabbarna i bandet här på mat. Hela eftermiddan höll jag på och stökade och det blev lyckat!

Jag bjöd på senaps- och rosmarin-marinerad fläskfilé och till det en potatisgratäng...

                              

Efterätten är en höjdare och skitenkel att göra.....

                               
Tryck ut två pkt dajmglass i en pajform, vispa ett pkt vaniljvisp hårt...och bred ut ovanpå...garnera med maränger och dajmkulor. In i frysen....ta fram en stund innan servering så den inte är stenhård! Mums!

Nu återstår bara ett rent helvete för min stackars Lovis...Jag gick en kort vända på em och när vi var på väg hem började någon smälla massor med smällare...Hon fick fullständig panik...jag frös och hade ingen känsel i fingrarna, Kottan satt sig på vägen och sket...Lovis slet kopplet ur mina värkande fingrar och drog iväg mitt på vägen...ja det var hemskt! Det kom två bilar strax efter...men då hade jag lyckats springa ifatt Lovis...Jag var gråtfärdig...

                                          

Jag ska tända lite ljus här hemma nu och slå upp en drink i väntan på gästerna.


                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0