Godis är gott!

Vaknade återigen med huvudvärk. Känner att det kommer i från nacken, och misstänker att det är snöskottningen i veckan som ställt till det...Fan vilken vekling man är....

Ja ja efter lite starka piller var jag fit for fight igen...Alex o jag åkte till Tierp och handlade på Lidl. Blev en julskinka bl.a.

Sen hade jag lovat Madde att göra lite julgodis..Polkabräck...Smält mörk choklad o bred ut på folie, sen smälter man vit choklad o brer ut när den mörka stelnat...ja just ja...en tesked matolja i varje chokladsmet. Sen krossade polkagrisar uppepå!

                      
                       Skär eller bryt i bitar...

Knäck är verkligen nåt som jag INTE tycker om...har aldrig kokat knäck, vad jag kan minnas. Usch! Men idag skedde det...Alex o jag kokade knäck...Jag kommer inte att smaka....

                       
                Jag har ju försökt lära mina barn att inte säga blä om mat...men knäck är BLÄ!

När jag ändå var i farten skulle jag göra mintkyssar...hmm.. smeten stelnade innan jag fått upp den på papperet. Så speciellt vackra blev de inte...

                       
                        Ha ha ha...äh! de ska ju in i munnen iaf....

Blev ju rena godisbloggen det här...måste bara få berätta att jag gjorde en märklig maträtt idag. En kycklingrätt med rotfrukter...och till det en sås gjord av....JULMUST! och creme fraiche och lite kryddor... Ja, faktiskt inte så dumt....

Så här såg det ut innan formen åkte in i ugnen:

                        

Ja jag sa ju förut att det inte verkade speciellt intressant för andra att läsa om mina köksbestyr, men idag har jag faktiskt varit i köket o pysslat hela dan, så jag har inte mycket annat att berätta...


                       

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Annika.

Jag gillar dina polkabräck, dom ska jag göra i morgon. Annars har jag ju redan gjort en del godis men va sjutton det är ju jul.... När åker du till madde då? Ha det så bra =)

2009-12-22 @ 18:58:00
Postat av: Annika

Jag drar norröver vecka tre:)

2009-12-22 @ 23:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0