Chai-te och mandazis

Idag har jag fått en inblick i hur de har det i Kenya...iaf på ett barnhem, där min systerdotter Johanna spenderade en månad  som volontär för ett tag sen.
 
Hon och en kvinna som heter Gun ordnade en utställning idag för allmänheten, med foton, försäljning av saker, lotterier och servering!
 
När jag kom hem kom jag på att jag glömt att ta ett kort av Johanna, som dagen till ära var klädd i en kenyansk klänning.... jättefin var hon...
 
Handgjorda halsband av papper (!) som virats till pärlor....
 
En ängel...
 
Väskor, dörrmattor...
 
Kenyanska bakverk
 
Jag köpte lite smågrejor, bl.a:
 
Häftiga nyckelringar!
 
Ett fint halsband!
 
Det var ett jättefint arrangemang, och under den stunden jag var där kom det en massor med folk för att kika och shoppa. Hoppas de fick in mycket pengar, då det skulle gå till barnhemmet och dess verksamhet!
 
Nu till nåt helt annat...
 
Jag brukar shoppa en del på Ebay, mest för att det är billigt... och igår skrev jag in ordet handbag i sökrutan. Sen kan man söka på dyraste varan först, och detta var vad som kom upp.....vad i hela.... kan det vara sant....?!
 
 
Jodå, väskan kostar nära 1,5miljoner.....!!! Som hittat...eller....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0