Trevlig lördag!

Efter den trevliga fredagen kom en minst lika trevlig lördag! 
 
Började lugnt hemma med lite småpyssel. Planterade om mina pelargoner och använde då den nyinköpta lilla "plastsaken"...Superbra var den, mycket bättre än att hålla på böka med händerna och sprätta jord!
 
15kr på Granngården säger man ju inget om!
 
Vid halvfyra-tiden tog syrran och jag tåget till Gävle.Vi gick raka spåret till Bakfickan och beställde varsin pizza.
 
Alltså deras pizzor...mmm....de är nåt alldeles extra! Olivolja och flingsalt gör det där lilla extra!
 
Mätta och belåtna hade vi lite tid över innan vi skulle gå till Konserthuset, så vi traskade iväg till O'Learys...
 
En smarrig Cinnamon-coffee till mig och en "vanlig" Irish till syrran blev vår efterrätt! 
 
Sen var det dags att gå på konsert. Som vi har väntat och längtat! Tomas Di Leva skulle ju egentligen ha varit i Gävle i oktober men hela turnen flyttades fram till nu, så biljetterna har legat och väntat länge här hemma!
 
Ojojoj, vilken man! Helt otroligt! Så mycket bättre än våra förväntningar...Det var Tomas och en kille till på scenen och det lät som en hel orkester!
 
 
Han körde nästan alla våra favoriter och gamla godingar...plus ett par nya sånger han skrivit. Tänk om alla skeptiker kunde förstå vilken fantastisk musiker han är...Gitarrspelet var magiskt, och han spelade så strängarna gick av...
 
 
När konserten var slut hade vi sån tur att Matte och Johanna stod utanför och plockade upp oss. De hade oxå varit in till Gävle och haft lite far-och-dotter-mys och käkat på en annan restaurang under kvällen!
 
När jag varit hemma en timme ungefär kom Alex och Jesper hem från Östersund. De åkte dit i fredags kväll för att kolla på SM-rallyt som var på lördagen.Direkt efter tävlingen sätter de sig i bilen och kör hem..suck...att de orkar....snacka om intresse...
 
Nu är det söndag, vi ska repa mitt på dan, får se om jag orkar träna ikväll. Min förkylning är mycket bättre men inte bra...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0